بغداد الیوم: آمریکا از طریق عراق پیام‌هایی به ایران ارسال کرده است-راهبرد معاصر

بغداد الیوم: آمریکا از طریق عراق پیام‌هایی به ایران ارسال کرده است

وبسایت بغداد الیوم نوشت که آمریکا در دو روز گذشته از طریق میانجی‌گران عراقی دو پیام در خصوص کنترل تنش در جنوب لبنان به ایران ارسال کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ وبسایت بغدادالیوم امروز سه‌شنبه مدعی ارسال ۲ پیام از سوی آمریکا به ایران در خصوص تنش در جبهه جنوب لبنان شد.

منابع عراقی به این پایگاه خبری گفتند که طرف آمریکایی از طریق میانجی‌گران عراقی این پیام‌ها را به ایران ارسال کرده است.

این منابع افزودند: «آمریکا متوجه خطر بروز درگیری فراگیر میان حزب‌الله و اسرائیل در سایه وجود زرادخانه بزرگ تسلیحاتی حزب‌الله و همچنین بازو‌های نظامی محور مقاومت در عراق و سوریه و یمن که پشت همه آنها ایران قرار دارد، است».

به ادعای این منابع عراقی، آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته از طریق میانجی‌های عراقی دو پیام ارسال کرده و در آنها گفته است که خواهان جنگ فراگیر و علنی در لبنان نیست و به دنبال آرام کردن و کاهش بحران است و اینکه باید از تشدید تنش‌ها که ممکن است منجر به شعله‌ور شدن تمامی منطقه شود، پرهیز کرد.

این منابع عراقی همچنین گفتند که سفارت آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش در آمده است و تلاش دارد با افراد و شخصیت‌هایی که با تهران رابطه قوی دارند، ارتباط بگیرد.

آنها به بغداد الیوم گفتند: «آمریکا متوجه است که جنگ با حزب‌الله، یک تفریح نیست و زرادخانه موشکی به ویژه موشک‌های دقیق باعث نگرانی است و می‌تواند جنگ را به سطحی که اسرائیل قادر به کنترل آن نباشد، بکشاند».

دور جدید تشدید تنش میان حزب‌الله و رژیم اسرائیل پس از آن آغاز شده است که عصر روز ششم مرداد در پی اصابت اجسام منفجره به شهرک «مجدل شمس» در جولان اشغالی، ۱۴ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر زخمی شدند که تعدادی از کشته شدگان کودک بودند.

در این راستا یک مقام آمریکایی به وبگاه آکسیوس گفت: دولت جو بایدن بسیار نگران است که حمله به مجدل شمس منجر به جنگی فراگیر میان اسرائیل و حزب‌الله شود.

این مسئول آمریکایی تصریح کرد: حمله به مجدل شمس ممکن است به شراره جنگی بدل شود که ما طی ماه‌های گذشته نگران آن بودیم.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی قویا ادعای رسانه‌های صهیونیستی را رد و انجام حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است.

اما با وجود تکذیب شدید حزب‌الله، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شده است: «اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از ۷ اکتبر گذشته است، ما در حال آماده‌سازی واکنشی علیه حزب‌الله هستیم». / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده